با بازاریابی درون گرا بیشتر آشنا شوید

در دنیای بازاریابی و مارکتینگ روش های متفاوتی استفاده میشود چرا که هر استارتاپی با یک روش جواب میدهد و استارتاپ های نوین نیازمند روش های نوین است .

 

امروزه با تغییراتی که در رفتار کاربران در هنگام خرید و انتخاب خود ایجاد کرده اند روش های بازاریابی هم دچار تغییراتی فراوانی شده است. یکی از جدیدترین انواع بازاریابی را با اسم Inbound Marketing یا بازاریابی درون‌گرا میشناسند.

بازاریابی درون گرا را میتوان به صورت زیر تعریف کرد:

در دنیای بازاریابی درون گرا هدف و برنامه ی مسئول بازاریابی این نیست که بتوانید مشتری پیدا کنید٬ بلکه باید روش ها و چنل هایی را فعال کنید که از طریق آن مشتری شما را پیدا کند.

در روش معمول بازاریابی شرکت ها باید یا هزینه کنند یا خواهش کنند تا رسانه ها نام آنها را به مخاطبان برسانند. این هزینه میتواند از هزینه ی اجاره ی غرفه در یک نمایشگاه باشد تا هزینه ی تبلیغ در وبسایت ها. در حقیقت کاری که در گذشته انجام میشد اجاره کردن توجه کاربران بود کاری که بسیار هم پرهزینه بود.

در نقطه ی مقابل بازاریابی درون گرا قرار داد. در این شیوه شرکت ها خودشان توجه دیگران را به خودشان جلب میکنند و یک پایگاه اجتماعی مخصوص خود را ایجاد میکنند. شرکت ها از طریق ایجاد محتوای جالب و بحث انگیز که از طریق موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی قابل پیدا شدن هستند این کار را انجام میدهند.

بازاریابی درون گرا در بخش های زیر موثر است:

۱. افزایش Brand Awareness

۲. بهود حضور نام - Better Brand precense

 

۳. هزینه ی کمتر اما توجه بیشتر

 

منبع:نوین رسانه





حالا نوبت شماست
شما هم نظرتان را بیان کنید



پیام

كد امنيتي