نکاتی که هنگام خرید لپتاپ باید به آن اهمیت بدهید.
اگر نگاهی به سایت ها و فروشگاه های مختلف زده باشید لپتاپ های مختلفی با برند های متفاوت را پیدا میکنید در این مطلب نکاتی که هنگام خرید لپتاپ جدید باید بدانید را بررسی میکنیم.

اولین نکته که مهمتری آن نیز هست  نوع پردازنده به کار رفته در لپتاپمیباشد لپتاپ ها از نظر نوع پردازنده سی پی یو های مختلفی دارند اگر تصمیم دارید لپتاپی خریداری کنید سعی کنید سی پی یو قدرتمندی داشته باشد تا از نظر پردازشی هیچ کم و کاستی وجود نداشته باشد چرا که پردازنده لپتاپ ها قابل تعویض نمیباشد

نکته دیگری که باید به آن اهمیت دهید نوع  و حافظه رم به کار گرفته شده در لپتاپ میباشد  لپتاپها خوشبختانه بر خلاف پردازنده آن از لحاظ حافظه ، رم قابل ارتقا دارند سعی کنید باتوجه به استفاده مختلف برنامه ها لپتاپی خریداری کنید که حداقل 8 گیگابایت حافظه داشته باشد.

نکته مهم دیگر نیز که اهمیت دارد نوع صفحه نمایش به کار رفته در آن میباشد که بهتر است از نوع مات و با رزلوشن فول اچ دی باشد.

کارت گرافیک و نوع هارد دیسک آن نیز اهمیت دارد طبیعتا با توجه به سرعت پایین هارد دیسک های مغناطیسی و کند بودن آن لپتاپی خریداری کنید که حافظه آن از نوع جامد و کارت گرفیکی از برند های انویدیا یا ای ام دی داشته باشد.

گفتنی است داشتن گارانتی معتبر و پاسخگو نیز بسیار مهم وحیاتی میباشد .

 

منبع:نوین رسانه





حالا نوبت شماست
شما هم نظرتان را بیان کنید



پیام

كد امنيتي