طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی و ساخت اپلیکشن موبایل با توجه اینکه امروزه استفاده از گوشی های اندروید و هوشمند رواج بسیاری یافته و روز به روز نیز در حال افزایش است امری مهم و کاربردی است.

افزایش تعداد کاربران تلفن هوشمند در ایران به مرز ۴۰ میلیون نفر، شاهدی بر این مدعاست.

اهمیت و ضرورت ساخت اپلیکیشن تلفن همراه

تلفن های همراه اندروید و هوشمند به یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در کارهای روزمره تبدیل شده است. ارتباطات تصویری و ارسال پیامک و گفتگوی متنی(چت) و همچنین تماس صوتی با مخاطبان و دوستان، عکاسی و فیلمبرداری، انجام امور مالی و بانکی، بازدید و استفاده از سایت های اینترنتی، استفاده از شبکه های اجتماعی، اطلاع از اخبار و کسب اطلاعات روزانه و … از طریق گوشی اندروید و یا هوشمند صورت می گیرد که هر کدام از امور فوق الذکر با استفاده از امکانات گوشی که از طریق نرم افزارها و اپلیکشن های گوشی فراهم شده است انجام می شود.

هیچ دور از انتظار نیست که با سرعت افزایش دسترسی کاربران به تلفن‌های همراه اندروید در نقاط مختلف جهان، در آینده نزدیک، تعداد کاربران تلفن همراه هوشمند از جمعیت جهان بیشتر ‌شود. از اینرو طراحی اپلیکشن موبایل برای کاربردهای مختلف و همچنین اختصاصی تر نیز سرعت صعودی می گیرد.

در حال حاضر بالغ بر ۶ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌ نمایند و ۱٫۴ میلیارد کاربر از این تعداد مربوط به کاربران فعال گوشی های تلفن همراه اندروید در جهان می باشد.

کارشناسان آمار جمعیت جهان را ۷ میلیارد نفر برآورد کرده‌اند که با احتساب وجود شش میلیارد کاربر موبایل، سه‌چهارم جمعیت جهان حداقل یک دستگاه تلفن همراه دارند.

 


ارتباطات موبایلی پا به عرصه جدیدی گذاشته است، به گونه ای که جنبه صرفا ارتباطی این دستگاه‌ها تغییر کرده و علاوه بر ارسال پیامک و تماس صوتی از این دستگاه‌ها برای بازدید از سایت های اینترنتی، فیلمبرداری، پخش موسیقی، عکاسی و ذخیره اطلاعات، استفاده از شبکه های اجتماعی و نیز برنامه‌هایی که امکان انجام کارهای مختلف از جمله آموزش زبان، مراودات مالی همچون انتقال وجه از طریق کارت به کارت، خرید شارژ و دسترسی به سرویس‌های خرید را فراهم می‌کند.

بر این اساس پیش بینی می‌شود تعداد کاربران تلفن همراه هوشمند در دنیا به زودی از جمعیت جهان بیشتر شود.

موبایل های اندروید علاوه بر افزایش توانایی افراد، در عرصه تجارت نیز باعث توسعه کشورهای در حال توسعه می گردد.

بر این اساس امروزه از فناوری‌های موبایلی و طراحی نرم‌افزارهای موبایل می‌توان در زمینه های تجاری، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی، کارآفرینی، بهداشت، سرویس‌های اقتصادی، دولتی و … بهره برد.

از همین رو شرکت نوین رسانه اپلیکشن های موبایل و نرم افزارهای کاربردی مختلفی را برای اجرا در گوشی های هوشمند و اندروید طراحی و برنامه نویسی می نماید.  در ادامه جهت آشنایی با اصطلاح اپلیکیشن به تعریف آن می پردازیم:

اپلیکیشن (Application) چیست؟

بطور خلاصه اپلیکیشن اکثر نرم‌افزارهایی است که ما طورر روزمره از آنها استفاده می‌کنیم و فقط نرم‌افزارهای سیستم مانند سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی جزو اپلیکیشن‌ها محسوب نمی گردند.

برای انجام یک عمل خاص بر روی سیستم کامپیوتر نیاز به یک نرم افزار مختص برای آن کار وجود دارد. مثلا شما ممکن است بخواهید متنی را تایپ کنید برای این کار از اپلیکشن ورد (Word) باید استفاده نمایید. و یا برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی بر روی کامپیوتر، از اپلیکیشن Kmplayer و یا Vlc  می توان استفاده نمود.

نرم افزارها و اپلیکیشن های متعددی وجود دارند که هر کدام برای انجام عمل خاصی ساخته شده اند و با توجه به نیاز کاربر، کاربرد منتحصر بفرد خود را دارا هستند. نظر به اینکه ممکن است این اپلیکیشن ها برای سیستم عامل های متفاوتی ارایه شوند، توسعه دهندگان نرم افزار سعی می کنند تا حد امکان یک اپلیکیشن را برای سیستم عامل ها و دستگاه های دیجیتال مختلف تهیه کنند.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

تبلت ها و موبایل های هوشمند (smart) مانند هر کامپیوتری دارای برنامه های کاربردی و نرم افزارهای متنوع و مختلفی هستند. در بازار نرم افزارهای گوشی همراه، در زبان عامه واژه «اپلیکیشن» یا به اختصار اپ (App) بیشتر از واژه نرم افزار جا افتاده است.

در حالیکه نرم افزارهای موبایل (Software Program) با اپلیکشین‎های موبایل و (Application Software) در چند نکته ظریف با هم تفاوت هایی دارند. برای اجرا و عملکرد سیستم، هم نرم افزارها و هم اپلیکیشن‎ها عمل می‎کنند اما نرم افزارها غیرقابل مشاهده و اپلیکیشن ‎ها قابل مشاهده هستند.

آنچه که ما از آن به عنوان نرم افزارهای موبایل استفاده می‌کنیم به سادگی روی گوشی‎های همراه نصب می‌شود و وظیفه خواندن دستورالعمل‎هایی که بطور مستقیم از پردازنده سیستم موبایل (سی پی یو) به سمت آن‎ هدایت می گردد، را بر عهده دارد.

در واقع نرم افزارهای موبایل مجموعه‎ای از برنامه‎ها هستند که در سیستم عامل تلفن همراه قابل نصب  و اجرا  بوده و شامل واکنش‎هایی می‌باشند که فعالیت‎ها را بصورت مخفی بر روی سیستم عامل انجام می‌دهند بطوری که شما نمی‎توانید آنرا مشاهده نمایید اما عملکرد آن را بطور غیرمستقیم دریافت می‌کنید.

به زبان ساده تر اپلیکیشن‎های موبایل بصورت مستقیم کاری را انجام  می‌دهند که کاملاً برای کاربران ملموس و قابل مشاهده است، نرم افزارهای موبایل از دید کاربران مخفی بوده و بستر و شرایطی را فراهم می‌کنند که توسط آنها می‌توان اپلیکشین‎های موبایل را نصب و اجرا نمود. در واقع قبل از نصب اپلیکشن‌ها، وجود نرم افزارها ضرورت دارد.

بطور کلی اپلیکیشن‌ موبایل مستقیماً درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهند و  ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند. طراحی اپلیکیشن های موبایل بصورت مستقیم دستوری را انجام می‌دهند که کاملاً برای کاربران ملموس و قابل رؤیت است. کلیه نرم افزارهای موبایل که کاربر توسط آنها به اجرای دستوری در گوشی می پردازد «اپلیکیشن موبایل» نام دارد. برای مثال برای انجام خرید شارژ و یا پرداخت قبوض اپلیکش های مختلفی وجود دارد مثل : اپليکشن هفت سیم، اپليکشن  اسکای، اپليکشن ای شارژ، اپليکشن آسان شارژ، اپليکشن شارژک، اپليکشن سه سوت، اپليکشن آل دیجیتال و … یا برای مرور و دنبال کردن اخبار و رویدادها از اپلیکیشن های خبری مانند کیوسک، برترین ها، خبر ۲۴، کافه خبر و …  می توان استفاده نمود .. تمامی این ابزارها که در دسترس کاربر قرار گرفته اند اپلیکیشن موبایل نام دارند که ممکن است براساس نوع سیستم عامل یک گوشی همراه، برای اجرا نیازمند بستر و سیستم عامل مورد نیاز خود باشند. یک اپلیکیشن موبایل ممکن است بر پایه سیستم عامل اندروید باشد که به در این حالت به این نرم افزار اصطلاحاً اپلیکیشن اندروید می گویند. یا ممکن است سیستم عالی که این نرم افزار را مدیریت می کند برپایه IOS باشد که در این حالت به آن اپلیکیشن IOS می گویند. برای دیگر سیستم عامل ها همانند بلک بری، سیمبین، ویندوز فون و غیره نیز اپلیکیشن هایی بر پایه نوع سیستم عامل طراحی و ساخته شده است.

طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل توسط نوین رسانه

با توجه به اینکه اغلب مدیران شرکت ها و کمپانی ها و کارخانجات جهت توسعه ایده ها و یا فعالیت شرکت خود، و گسترش دامنه کاربران و مخاطبان خویش نیاز به داشتن اپلیکیشن اندروید خاص در حیطه کاری خود دارند که شرکت نوین رسانه با احاطه کافی در زمینه ساخت اپلیکشن های مختلف و همچنین با بهره گیری از کارشناسان و برنامه نویسان حرفه ای در این زمینه می تواند پس از بررسی ایده یا سفارش طراحی اپلیکیشن اندروید و موبایل شما را با هزینه و قیمت مناسب طراحی اپلیکیشن اندروید و موبایل انجام دهد. شرکت طراحی نوین رسانه با تیم برنامه نویسی اندروید قدرتمند خود، هر نوع سفارش اپلیکیشن اندروید و موبایل شرکت یا کارخانه و یا سازمان شما را پیاده سازی و اجرا می نماید. در صورت تمایل جهت کسب مشاوره و اطلاعات بیشتری در مورد اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن موبایل و ساخت اپلیکیشن اندروید و همینطور هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل با کارشناسان نوین رسانه تماس حاصل فرمایید.

همچنین از نظر توسعه پذیری اپلیکیشن موبایل، نوین رسانه توانایی این را دارد که برای سیستم عامل های مختلفی که ممکن است بر روی موبایل به کار رود به ساخت و طراحی ورژن های مختلفی از یک اپلیکیشن گوشی همراه بپردازند.

 

نوین رسانه با ساخت اپلیکشن اختصاصی موبایل برای شما مزایای زیادی ایجاد می نماید همچون : ارتباط و تعامل سریع و بی وقفه با کاربران یا مشتریانتان، معرفی محصولات و خدمات، فروش محصولات، ارسال سریع نوتیفیکیشن اختصاصی به مشتریان و مخاطبان، نظر سنجی از خریداران و … طراحی و ساخت اپلیکیشن خبری، اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی، اپلیکیشن ورزشی، اپلیکیشن های مالی، اپلیکیشن شرکت های تجاری و صنعتی، اپلیکشن گیم و … در رئوس برنامه های کاری نوین رسانه قرار داشته که بسته به نیاز و خواسته مشتریان قابل اجرا و پیاده سازی می باشد.

 





حالا نوبت شماست
شما هم نظرتان را بیان کنید



پیام

كد امنيتي