حفره امنیتی که 1 میلیارد تلفن را در خطر قرار داده است
به تازگی حفره جدید امینیتی در دستگاه های موبایل پیدا شده است که میتواند با استفاده از چیپ وای فای دستگاه های مختلف را آسیب پذیر کند.

به تازگی در یک کنفرانس که مجمع امنیتی به  نام Black Hatمیباشد یک شرکت امینیتی اعلام کرده است موفق به کشف حفره امنیتی در چیپ های وای فای ساخت کوالکام شده است که میتواند بیش از 1 میلیارد دستگاه اندرویدی و آی او اسی را تحت الشعاع قرار دهد.

نیتن که کاشف این نوع آسیب پذیری بوده است برای اثبات گفته های خود یک کد مخرب به برای موبایل های اطراف خود که از این نوع چیپ استفاده میکردندارسال کرد که در نتیجه باعث به کنترل در آوردن دستگاه های قربانی میشد.

در ادامه این کار را بر روی تلفن های دیگری نیز تکرار نمود که در نهایت باعث انتشار خودکار کد مخرب  به سایر دستگاه ها میشد که این شخص تخمین زده است با توجه به گستردگی ابعاد این مشکل میتوان انتظارآلوده شدن بیش از 1 میلیارد دستگاه تلفن هوشمند را داشته باشیم.

شرکت های اپل و گوگل نیز در اخرین نوین رسانه های امنیتی خود اعلام کرده اند توانستد بسته رفع این مشکل را ارسال ودستگاه هایشان را ایمن کنند.

لازم به ذکر است دستگاه های ایفون 5 به بعد و تلفن های نکسوس 5 نکسوس6 و نکسوس هواوی و تلفن های گلکسی اس 3 به بعد در برابر این نققص امنیتی آسیب پذیر بوده اند.

 

 

منبع:phonearena





حالا نوبت شماست
شما هم نظرتان را بیان کنید



پیام

كد امنيتي