درباره ی جیلبریک چه میدانید؟

 

از آنجا که کاربران سراسر دنیا بخصوص کاربران ایرانی برای خرید نرم‌افزارهای ارائه شده برای این سیستم‌عامل با مشکلاتی مواجه هستند، روش‌هایی برای فرار از این محدودیت ایجاد شده است که در اصطلاح به استفاده از این روش‌ها و فعال کردن دسترسی کاربر به بخش‌های مختلف در این سیستم‌عامل و برخورداری از قابلیت نصب نرم‌افزارهای کرک شده و همچنین اعمال تغییرات در تنظیمات سیستمی، جیلبریک (Jailbreak) گفته می‌شود.

 

• جيلبريكـ نوعى هكـ كردن و دسترسى داشتن به فايل هاى اصلى و سيستمى است كه امكان دانلود و نصب مستقيم برنامه ها ، بازى ها و .. روى ديوايس را مهيا ميسازد حتى ميتوانيد ظاهر و تم دستگاهتون رو به وسيله توئيكـ هايى تغيير بديد،  گفتني است که هر نسخه از فریمورها (سیستم عامل) و هر یک از دستگاههای اپل، جیلبریک مخصوص به خود را دارند.
 وقتی نسخه جدیدی از سيستم عامل از سوى اپل عرضه می شود فقط می توان نرم افزار و بازیهای اورجینال روی آن نصب کرد اما پس از مدت کوتاهی از ارائه سيستم عامل  جدید، هکرها دست به کار می شوند و با پیدا کردن باگ ها و حفره های سيستم عامل جديد تر ، آن را جیلبریک می کنند و راه جیلبریک کردن سيستم عامل را به کمک نرم افزارهای خاص برای عموم ارائه مي كنند .
اپل بعد از بستن باگ های سيستم عامل قدیمی تر، سيستم عامل يا بهتر بگيم ( ios )  جدید را عرضه می کنند و اجازه بازگشت یا دانگرید به ios قبلی را نمی دهد و عملا اجازه استفاده از جیلبریک های قبلی را نمی دهد.

•• آیا جیلبریک قانونی است؟
• بله! قانون آمریکا جیلبریک را قانونی اعلام کرده و به کاربر اجازه نصب هر نرم افزار و بازی را می دهد البته کمپانی اپل این قانون را قبول ندارد و دستگاههای جیلبریک شده عملا ساپورت نمی کند و پس از جيلبريك كردن دستگاه از گارانتي خارج ميشود اما نكته نگران كننده اي نيست چون با يك ريستور ساده اثري از جيل شدن باقي نميماند

•• آیا جیلبریک کردن به دستگاه آسیب می رساند؟
• نرم افزارها و بازیهایی که براي ديوايس هاي جيلبريكي كرك می شوند، توسط هزاران نفر دانلود و تست می شود و مشكلات و عوارضشان در صورت وجود رفع ميشود و اصولا به دستگاه آسیبی نمی رساند





حالا نوبت شماست
شما هم نظرتان را بیان کنید



پیام

كد امنيتي